Köpvillkor

Fullständiga köpvillkor

Carbe kan leverera till hela Sverige. Leveranser sker i samarbete med DHL samt deras samarbetspartners.

 Beställning

När du bekräftar din beställning ger du ditt samtycke till att Carbe påbörjar fullgörandet av beställningen och blir därmed betalningsskyldig. Genom att du slutför ditt köp lämnar du som kund ditt samtycke till den leveranstid Carbe har för sina produkter. Kunder som är under 18 år måste ha målsmans tillstånd för att handla på Carbe.

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du angett din riktiga e-postadress bland dina uppgifter. Spara detta mail för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. Orderbekräftelsen innehåller information om leveranstidpunkt, totalpris med specificerat moms, de fullständiga (vid köptillfället aktuella) köpvillkoren och en länk till din orderstatussida där du alltid kan följa din order.

Betalning

Du kan välja mellan att betala med kort, direktbankbetalning, faktura eller delbetalning. Fakturabetalning och delbetalning är endast möjligt för boende i Sverige.

Klarna Checkout

När du lägger en beställning i butiken med Klarna Checkout som den valda betalningsmetoden skickas information om din beställning (namn, pris, mängd, SKU) till Klarna. När köpet är genomfört skickar Klarna leverans- och fakturaadress tillbaka till butiken. Dessa data, samt ett unikt ID för köpet sparas sedan som leverans- och fakturadata i ordern i WooCommerce.

Begränsning av ångerrätten

Distansavtalslagen innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 4 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: “En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas”. Detta gäller exempelvis sådana varor som tillverkas efter beställning och därmed ej finns på lager hos våra leverantörer.

När kunden bekräftar sin beställning ger kunden sitt samtycke till att Carbe påbörjar fullgörandet av beställningen. Detta innebär att kunden inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkter som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.

Outhämtat paket

I de fall där paket inte hämtas ut på uthämtningsställe av kund, debiteras vi en avgift av speditören för frakt till uthämtningsstället och tillbaka, samt en administrativ avgift. För att täcka upp för denna kostnad samt vår egen hanteringskostnad debiterar vi kunden fullt ut.

Transportskadat gods

Om en vara från Carbe skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas till transportör eller Carbe inom skälig tid från mottagandet. Det är därför viktigt att du noga granskar ditt paket när det anländer. För att styrka rätten till reklamation gentemot transportbolaget är det viktigt att du sparar det eventuellt skadade emballaget i samma skick som när paketet anlände till dig.

Produktinformation

Carbe förbehåller sig rätten att justera priser, pris fel, produktinformation, produktbilder och erbjudanden utan notis. De produktbilder och informationstexter som finns tillgängliga återspeglar varan så gott det går. Observera att bilderna på webbplatsen kan skilja sig åt beroende på färginställningar i din dator. Samtliga produkter går att använda i Sverige. 

Force Majeure

Carbe skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsingripande, ny/ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten. Konsumenten kontaktas utan dröjsmål och informeras om orsaken varför.

Ägandesrättförbehåll

Alla varor förblir i Carbes egendom tills dess full betalning erlagts.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.